Interim Marknads- och kommunikationsstrateg
Ida, Interimkonsult
Inriktning:
Interim Marknads- och kommunikationsstrateg
Expertisområden:
Varumärkesstrategi, AI, digital utveckling, beteendepåverkan, målgruppsanalys, kampanjstrategi, PR, mediestrategi, SoMe och upphandling.
Konsult:
47359
Tidigare erfarenheter i karriären:
Ida är en affärsdriven marknadsstrateg med lång erfarenhet av att bygga varumärken, driva digital transformation och skapa kommunikation som belönats med både Guldägget och 100-wattaren.
Med expertis inom varumärkesbyggande, beteendevetenskap, AI-drivna lösningar och digitala kanaler kombinerar hon strategisk skärpa med kreativ höjd – och får saker att hända.
Ida har lett team, utvecklat digitala tjänster och kommunikationsplattformar samt drivit förändring med både struktur och kreativitet.
Hon drivs av att se helheten och utveckla lösningar som gör verklig skillnad. Tack vare sin bakgrund i både kommersiella och ideella organisationer sätter hon sig snabbt in i nya uppdrag och identifierar utvecklingsmöjligheter. Oavsett om det handlar om att ta fram en kampanjstrategi, utveckla en varumärkesplattform eller driva ett utvecklingsprojekt, omvandlar hon komplexitet till tydlig riktning och genomförande.
När ska man använda Idas kompetens?
När ni behöver någon som snabbt ser helheten, prioriterar rätt och förflyttar strategin från idé till genomförande. Ida är särskilt värdefull i skeden där ni vill ta ett kliv framåt digitalt, stärka ert varumärke eller skapa engagemang som verkligen känns – internt såväl som externt. Hon trivs i komplexa sammanhang, bidrar med tydlighet, entusiasm och riktning – och får team att leverera.
Hur bidrar Ida till affärsnytta?
Ida kombinerar lång erfarenhet med nyfikenhet på nya lösningar. Hon är lyhörd, ser människors drivkrafter och skapar relationer som gör att ni når längre tillsammans. Genom att hålla ihop varumärkets kärna, samtidigt som hon utforskar nya kanaler, AI-tekniker och arbetssätt, bygger hon kommunikation som skapar affärsnytta.
Branscher: Privat sektor, Offentlig sektor, Ideell sektor - Finans, Flyg, Civilsamhälle, Folkhälsa och Hållbarhet.
Expertisområden: Marknads- och Kommunikationsstrategi, Varumärkesstrategi, AI och digital utveckling, Beteendepåverkan, Målgruppsanalys, Kampanjstrategi, PR, Mediestrategi och Kanalval, Sociala Medier och Upphandling.
Utbildning: Magisternivå i marknadsföring, Handelshögskolan i Göteborg
Kandidatexamen i företagsekonomi, Högskolan Dalarna
AI-driven marknadsföring och kommunikation (IHM Business School)
Diplomerad förändringsledare (Chefsakademin)
Leda innovationsprocesser och digitalt ledarskap (Berghs School of Communication)
Se fler Interimkonsulter
Marknads- och kommunikationschef
Interim Marknadsförare
Interim Marknads & kommunikationschef
Interim Marknadschef
Kontakta oss om du vill ha hjälp med rekrytering inom interim
För att göra framgångsrik rekrytering inom affärsnära interima tjänster behöver man ha kunskap om både affärer och rekrytering. Vi har den kunskapen, och det gör att du som kund kan förlita dig på att vi kommer lösa ert behov med kandidater som snabbt bidrar med affärsnytta.