medarbetare-ruta-m

Anna, Interimkonsult

Inriktning:

Interim Marknadschef

Expertisområden:

Marknadsstrategi, digital marknadsföring, marknadsanalys, lanseringar, nyckeltal, leads-generering, projektledning, marknadsbudget, content marketing, PR.

Tidigare erfarenheter i karriären:  

Anna är utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg och har arbetat i affärsutvecklande roller som controller, marknadschef och projektledare. Hon har lång erfarenhet från FMCG och livsmedelsindustrin och har varit med och utvecklat samt lanserat flera framgångsrika produkter på marknaden. Anna har arbetat som marknadschef inom Retail på Sverigekontoret för en framgångsrik detaljhandelskedja, samt som marknadschef inom B2B med ansvar för lansering av en ny SaaS-lösning inom finans.

Hennes passion är att se det stora perspektivet och utgå från kunden för att sedan genomföra rätt marknadsaktiviteter som ger resultat i ökad marknadsandel och försäljning. Anna är en entusiasmerande talare och en god kommunikatör.

Anna har arbetat brett med både digital och traditionell marknadsföring, produktutveckling, PR, marknadsstrategier, konsumentundersökningar, med mera. Hon har erfarenhet av att arbeta i stora internationella organisationer och har drivit den svenska agendan. Anna är en van beställare av marknadstjänster och har erfarenhet av att leda arbetet på marknadsavdelningen. I alla sina roller har hon samarbetat nära med säljavdelningen för att gemensamt utveckla affären.

I vilken typ av uppdrag skall man använda sig av hens kompetens? 

Anna brukar gå in i uppdrag där man tillfälligt behöver en marknadschef, exempelvis under en längre rekryteringsprocess eller när det finns behov av kompetens på grund av sjukdom eller föräldraledighet bland nuvarande anställda. Det kan också handla om att starta upp marknadsföringen för ett växande bolag och sätta marknadsstrategi, definiera behov av tjänster samt ledning av team och personalbehov.

Utöver detta fungerar Anna även som en extra resurs för att driva olika marknadsprojekt, såsom implementering av nya system, införande av ny webb, eller lansering av nya produkter på marknaden med mera.

Branscher:  FMCG, livsmedel, retail, B2B, industri.

Expertisområden: Marknadsstrategi, digital marknadsföring, marknadsanalys, lanseringar, nyckeltal, leads-generering, projektledning, marknadsbudget, content marketing, PR.

Utbildningsnivå: Civilekonom.

Förfrågan på Interimkonsult Våra interimslösningar

medarbetare-personer-m@3x

Se fler Interimkonsulter

interimkonsult
28 februari, 2025
Sv
Marknad

Interim Marknadschef

Martina Sohl
Tillbaka till Interimkonsulter Interim Marknadschef 08-509 104 60 Maila ossJohan, Interimkonsult Inriktning: Interim Marknadschef Expertisområden: Datadriven marknadsföring, analys, AI, Marketing automation, CRM, ledarskap, smarketing, annonseffekt...
interimkonsult
11 oktober, 2024
Sv
Marknad

Interim Web Specialist

Patrik Brolin
Tillbaka till Interimkonsulter Interim Web Specialist & Digital Strateg 08-509 104 60 Maila ossElin, Interimkonsult Inriktning: Interim Web Specialist & Digital Strateg Expertisområden: Webb, webbanalys, SEO, tillgänglighet, projektledning Konsul...
interimkonsult
11 oktober, 2024
Sv
Affärsnära roller
Försäljning
Marknad

Interim Digital Sales Manager

Patrik Brolin
Tillbaka till Interimkonsulter Interim Digital Sales Manager 08-509 104 60 Maila ossOliver, Interimkonsult Inriktning: Digital Sales Manager Expertisområden: Försäljning, marknadsföring, ledarskap, paketering, CRM, tillväxt Konsult: 54953 Tidig...
interimkonsult
11 oktober, 2024
Sv
Marknad

Interim Marknadschef

Patrik Brolin
Tillbaka till Interimkonsulter Interim Marknadschef 08-509 104 60 Maila ossTina, Interimkonsult Inriktning: Interim Marknadschef Expertisområden: Marknadsföring & kommunikation, ledning av personal och kreativa team, ledningsgruppsarbete Konsult:...
kontaktformular-m

Kontakta oss om du vill ha hjälp med rekrytering inom interim

 

För att göra framgångsrik rekrytering inom affärsnära interima tjänster behöver man ha kunskap om både affärer och rekrytering. Vi har den kunskapen, och det gör att du som kund kan förlita dig på att vi kommer lösa ert behov med kandidater som snabbt bidrar med affärsnytta.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Made for Sales Nordic AB, orgnr. 556790-0286 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata