Interim Marknadschef
Anna, Interimkonsult
Inriktning:
Interim Marknadschef
Expertisområden:
Marknadsstrategi, digital marknadsföring, marknadsanalys, lanseringar, nyckeltal, leads-generering, projektledning, marknadsbudget, content marketing, PR.
Tidigare erfarenheter i karriären:
Anna är utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg och har arbetat i affärsutvecklande roller som controller, marknadschef och projektledare. Hon har lång erfarenhet från FMCG och livsmedelsindustrin och har varit med och utvecklat samt lanserat flera framgångsrika produkter på marknaden. Anna har arbetat som marknadschef inom Retail på Sverigekontoret för en framgångsrik detaljhandelskedja, samt som marknadschef inom B2B med ansvar för lansering av en ny SaaS-lösning inom finans.
Hennes passion är att se det stora perspektivet och utgå från kunden för att sedan genomföra rätt marknadsaktiviteter som ger resultat i ökad marknadsandel och försäljning. Anna är en entusiasmerande talare och en god kommunikatör.
Anna har arbetat brett med både digital och traditionell marknadsföring, produktutveckling, PR, marknadsstrategier, konsumentundersökningar, med mera. Hon har erfarenhet av att arbeta i stora internationella organisationer och har drivit den svenska agendan. Anna är en van beställare av marknadstjänster och har erfarenhet av att leda arbetet på marknadsavdelningen. I alla sina roller har hon samarbetat nära med säljavdelningen för att gemensamt utveckla affären.
I vilken typ av uppdrag skall man använda sig av hens kompetens?
Anna brukar gå in i uppdrag där man tillfälligt behöver en marknadschef, exempelvis under en längre rekryteringsprocess eller när det finns behov av kompetens på grund av sjukdom eller föräldraledighet bland nuvarande anställda. Det kan också handla om att starta upp marknadsföringen för ett växande bolag och sätta marknadsstrategi, definiera behov av tjänster samt ledning av team och personalbehov.
Utöver detta fungerar Anna även som en extra resurs för att driva olika marknadsprojekt, såsom implementering av nya system, införande av ny webb, eller lansering av nya produkter på marknaden med mera.
Branscher: FMCG, livsmedel, retail, B2B, industri.
Expertisområden: Marknadsstrategi, digital marknadsföring, marknadsanalys, lanseringar, nyckeltal, leads-generering, projektledning, marknadsbudget, content marketing, PR.
Utbildningsnivå: Civilekonom.
Se fler Interimkonsulter
Interim Marknadschef
Interim Web Specialist
Interim Digital Sales Manager
Interim Marknadschef
Kontakta oss om du vill ha hjälp med rekrytering inom interim
För att göra framgångsrik rekrytering inom affärsnära interima tjänster behöver man ha kunskap om både affärer och rekrytering. Vi har den kunskapen, och det gör att du som kund kan förlita dig på att vi kommer lösa ert behov med kandidater som snabbt bidrar med affärsnytta.