Interim Projektledare
Olof, Interimkonsult
Inriktning:
Interim försäljningschef
Expertisområden:
Försäljning, coachning, strategi, målstyrning, säljkommunikation, ledarskap
Konsult:
56041
Tidigare erfarenheter i karriären:
Olof har över 30 års erfarenhet i roller som affärsområdeschef, interim kvalitetschef och organisationskonsult. Han har lett projekt inom områden som varumärkesutveckling, affärsutveckling, effektivisering och digital transformation, och har arbetat i både privat och offentlig sektor. Senast var han verksam inom offentlig sektor, där han drev ett HR- och IT-projekt med fokus på att implementera en rollbaserad organisation för att stärka bl.a. kompetensförsörjningen.
Som person är Olof känd för sin förmåga att snabbt sätta sig in i nya organisationer och projekt. Med sin bakgrund som civilekonom har han en stark analytisk förmåga och är skicklig på att identifiera förändringar som skapar konkreta förbättringar.
I vilken typ av uppdrag skall man använda sig av hans kompetens?
Olof är ett utmärkt val för företag som står inför förändringar eller som behöver stärka sin lönsamhet i komplexa miljöer. Han är van vid att arbeta i företagets hela värdekedja, från marknad/försäljning och produktutveckling till ekonomi, HR och IT. Olofs breda erfarenhet gör honom särskilt värdefull i roller som projektledare inom HR, ekonomi, produktutveckling och produktionsnära miljöer.
Hur bidrar Olof till affärsnytta?
Olof har en dokumenterad förmåga att skapa affärsvärde genom att driva projekt som optimerar verksamhetsprocesser och förbättrar lönsamheten. Som interim projektledare har han hjälpt företag att nå sina mål genom att effektivisera allt från marknadsföring och försäljning till produktion och kundtjänst. Med sin förmåga att förstå både detaljer och helheten kan han genomföra förändringar som stärker företagets konkurrenskraft och resultat.
Branscher: Tillverknings-/processindustri, tågbranschen, tjänstesektor inkl myndigheter.
Expertisområden: Försäljning/anbud, projektledning, kostnadseffektivisering, kvalitetsstyrning.
Utbildningsnivå: Civilekonom, kandidatexamen.
Arvode: 1100-1300 sek/h baserat på uppdragets omfattning.
Se fler Interimkonsulter
Interim Business Developer
Interim Affärsutvecklingschef
Interim COO
Interim HR-direktör
Kontakta oss om du vill ha hjälp med rekrytering inom interim
För att göra framgångsrik rekrytering inom affärsnära interima tjänster behöver man ha kunskap om både affärer och rekrytering. Vi har den kunskapen, och det gör att du som kund kan förlita dig på att vi kommer lösa ert behov med kandidater som snabbt bidrar med affärsnytta.