Hyra säljare

Hos oss kan ni hyra säljare i Stockholm, Göteborg och övriga Sverige

Att hyra säljare är väldigt flexibelt. Vi vet nämligen hur det är. Plötsligt säger någon upp sig, ni får en jätteorder eller ni byter affärssystem som ockuperar allas tid och ni hinner inte med era vanliga arbetsuppgifter. Hur tusan ska man lyckas optimera sin bemanning i ett sådant läge? Det är inte lätt, men det är därför vi finns.

Hos oss kan ni hyra säljare i Stockholm och Göteborg. Vi har kompetensen och flexibiliteten som ni behöver när det känns som mest oöverstigligt.

Vad vi gör?

Vårt fokus är affärsnära roller inom försäljning, marknad och kundservice. Hos oss kan ni hyra säljare som är specialister, då vi kompetensutvecklar dem kontinuerligt eftersom vi också driver ett utbildningsföretag inom vår koncern. Vi kan också hjälpa till med rekrytering av säljare.

När du hyr säljare av oss kan du vara trygg. Våra konsulter har det tryggt och bra hos oss som medlemmar i Bemanningsföretagen och som kollektivavtalsanslutna. Det gör att de gärna stannar länge hos oss, vilket i sin tur ökar era möjligheter att hyra in er favoritsäljare igen!

Att hyra in säljare har många fördelar

  • Kostnadseffektivt – ni betalar endast för faktiskt arbetade timmar
  • Ni sparar tid – vi löser ert personalbehov och ni kan fokusera på det ni är bäst på – er business!
  • Flexibelt – bemanna bara när ni har behov och håll på så sätt nere era fasta kostnader.
  • Navigera säkrare i tider av osäkerhet – har ni svårt att bedöma ert långsiktiga behov, vilken typ av kompetens ni egentligen behöver, då är det smidigt att hyra in säljare och när förutsättningarna klarnat, så rekryterar ni över personalen ni hyrt in, om behovet kvarstår.
  • Avlastning i personalansvar och utveckling – en konsultchef hos oss blir medarbetarens närmsta chef, vilket gör att du avlastas i frågor som personalansvar, löneadministration, utveckling och uppföljning.
  • Träffsäkerhet – vi är experter på rekrytering, vilket gör att vi minskar er risk för kostsamma felrekryteringar.
  • Tillföra spetskompetens vid specifika behov, då ni inte själva har rätt kompetens internt.

Exempel på tjänster vi är mästare på att bemanna

  • Försäljningschef
  • Key account manager
  • Account manager
  • Fältsäljare
  • Innesäljare
  • Mötesbokare
  • Kundservice
  • Kundtjänst
  • Kundservicechef
  • Marknadschef
  • Marknadsassistent
  • Marknadskoordinator
  • Marknadsansvarig
  • Marketing Manager
  • Digital Marketing Manager
  • Marketing Communications Manager
  • Digital chef

Interimsuppdrag

Vill du lösa en vakans, ett glapp mellan två anställningar eller en föräldraledighet? Då är det våra interimskonsulter som kan hjälpa er. Vi har konsulter inom försäljning,affärsutveckling, marknad och kundservice.

Vill du ha hjälp med ett projekt utöver det vanliga ja, då har vi även managementkonsulter som kan genomföra den typen av uppdrag.

Interim

  • Communications Director
  • Head of Marketing
  • Marketing Director
  • Sales Director
  • Försäljningsdirektör
  • Sales Director
  • Digital chef

Kontaktpersoner

Mikael Ärlehag

Sara Sollerman

Analys av verksamheten

Läs mer

Uppdraget startar genom att vi tillsammans med ledning och nyckelpersoner inom er organisation går igenom de förutsättningar som gäller för den befattning vi rekryterar till. Därefter sätter vi en tydlig kravprofil tillsammans med er där vi både listar utbildnings- och erfarenhetskrav samt önskade personlighetsdrag.

Dokumentation

Läs mer

Identifiering av potentiella kandidater

Läs mer

Intervjufas

Läs mer

Presentation av kandidater/kundintervju

Läs mer

Referenstagning

Läs mer

Avrapportering och anställningsbeslut

Läs mer

Under anställningens gång

Läs mer

”Jag har tidigare varit konsult på Made for Sales men blev sedan överrekryterad av Selecta. Made for Sales är ett seriöst och unikt företag som är mycket professionellt med en familjekänsla. De är engagerade och får dig att känna att du är en i teamet från dag ett.”

Moshtak Jamil

Säljare

Selecta

”Vi började arbeta med Made for Sales våren 2015 då vi hade ett behov av utbildning inom kundtjänst. Genom den utbildningen skapades en relation och sedan dess har vi använt Made for Sales för både bemanning och även rekrytering. Samarbetet har fungerat bra och jag upplever att de är väldigt lyhörda, snabba och effektiva. Rekryteraren har skaffat sig en bra bild av vår verksamhet genom att vara på plats, lära känna arbetet vi gör i kundtjänst och prata med våra medarbetare."

Elisabeth Dabbech

Kundtjänstchef/Växelchef

Ragnsells

1/2

The Network – Bli en del av Made for Sales Nätverk