Att delta på en konferens är viktigt och inspirerande men ibland kan det vara svårt att implementera alla nya lärdomar och jobba vidare med dem på ett bra sätt. Vi har varit på årets minst sagt inspirerande The Sales Conference 2017 och har nu börjat koka ner vad vi ska driva vidare och vilka lärdomar vi såg som viktigast för oss.

Här nedan bjuder vi på de tre iakttagelser som vi tycker är viktigast och vad vi tar med oss för att jobba vidare på från årets The Sales Conference. Hoppas att det kan vara några nyttiga reflektioner för er och att det kan så ett frö i ert intraprenörskap:

1. Som förmodligen inte gått någon obemärkt förbi rör sig den digitala världen framåt i exponentiell hastighet och den som hänger med i rätt prioriteringar för sin verksamhet kommer vinna marknadsandelar inom de flesta branscherna. Ställ er frågan hur väl förberedda er organisation är för digital transformation!

2. I takt med att värdet med digital utveckling har blivit allt mer tydligt finns det nu en uppsjö spännande verktyg och tjänster, från 300 till närmare 5000 val bara de senaste fem åren! Men vilka av alla dessa lösningar ska man välja?  Se till ert behov, gör en digital strategi och börja sedan träffa grymma säljare/leverantörer som hjälper er ta steget.

3. Läs, lär och spana! Nu går det ruggigt fort så vill ni följa med på tåget, se till att ni inte valt sovvagn!

Ni funderar säkert på varför vi valt att endast rikta in oss på digital transformation efter att ha varit på en säljkonferens och naturligtvis finns det väldigt många mer lärdomar som vi fick till oss på The Sales Conference men när vi kokar ner det känns det ändå som att de tre ovan nämnda punkterna är det viktigaste vi tar med oss.

Kristofer Blixt Rekryterande konsultchef & Göran Fryklund VD