IMG_0562

Igår diskuterade vi på Made For Sales tillsammans med 14 andra företag kring hur vi som säljare kan använda våra nätverk mer strukturerat och arbeta med Social Selling.

Vi har skapat en Slideshare med tips kring hur ni kan sälja mer genom att arbeta mer strukturerat med ditt kontaktnät. Ni hittar presentationen här.

Vi diskuterade bland annat kring hur både privatpersoner och företag lägger alltmer tid på att göra research innan de tar kontakt med leverantören och att detta har gjort det ännu viktigare att i ett tidigt skede kunna påverka kundens behovsbild.

Sociala nätverk kan vara ett användbart verktyg för att bättre förstå våra kunder men också för att knyta värdefulla kontakter och för att skapa ett förtroende.

Här är några bra resurser för dig som vill lära dig mer om Social Selling:

Se ditt Social Selling Index (SSI): https://www.linkedin.com/sales/ssi

Hur du skapar en bra LinkedIn profil och sedan arbetar med att underhålla den för att skapa värde för andra:

http://offers.hubspot.com/how-use-linkedin

https://www.linkedin.com/pulse/20140707184302-2633896-epic-list-of-linkedin-profile-tips

Jill Rowley och Koka Sexton är Social Selling Superstars och värda att följa på Twitter och LinkedIn:

Social Selling Queen Jill Rowley explains the why and how of social selling

B2B Social Selling Secrets from Koka Sexton of LinkedIn – Hootsuite

Testa LinkedIn Sales Navigator utan kostnad första 30 dagarna:

https://business.linkedin.com/sales-solutions/sales-navigator