Business / Made for Sales 2 January, 2017

Digitala Trender inför 2017

2017

Häromveckan presenterade Fröjd sin spaning ”17 digitala trender inför 2017” under en mycket trevlig och fullsatt frukostföreläsning i mitten av december. Vi på Made for Sales var på plats och tycker att några av trenderna är extra intressanta ur ett säljperspektiv.

1. Att förstå sina kunders behov är A och O inom försäljning. 2017 blir året då vi lägger allt fokus på den viktiga datan – den som ger oss beslutsunderlag och indikerar affärsvärde i realtid.

2. Under 2017 ser vi hur företag äntligen släpper taget om förlegade definitioner av vilken bransch de tillhör och istället utgår från vilket värde de skapar för sina kunder. Och utvecklar sina processer för ständig förbättring och innovation.

3. Högt förtroende för de anställda ger ett försprång. Som anställd vill man ha flexibilitet i var man får utföra sitt arbete. Vi tror att 2017 blir året då företagen satsar på att etablera en förtroendekultur och uppmuntrar sina anställda att arbeta där de är mest effektiva.

Vilka trender tror ni kommer att bli viktigast inom sälj 2017? Vi tror att 2017 blir året där företag satsar på att kartlägga kundernas köpprocesser

Källa: Fröjd Frukostseminarium 2016-12-14,

http://www.frojd.se/nyheter/17-digitala-trender-infor-2017/

Anna-Karin Danielsson – Rekryteringskonsult och utbildare Made fos Sales

– Tidigare inlägg Nyare inlägg –

VILL DU
BLI KONTAKTAD

Ta mig till kunskapsbanken

Allt du behöver veta

Läs mer >

Utesäljare till Tyringekonsult

Försäljningschef Stockholm

Rekryteringskonsult till växande Made for Sales

Lediga tjänster för dig

Nedan ser du några av de spännande tjänster vi rekryterar till just nu - hoppas det finns något för dig!

Visa alla lediga tjänster >